پزشکان گیل

ماهنامه جامعه پزشکی گیلان

از کجا چه خبر (ش ۷۵، دی ۸۸)

بدست • 24 آوریل 2010 • دسته: خبر

احتمال شیوع موج سوم آنفلوانزای نوع A
۸۸/۱۱/۲٫
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت از احتمال موج سوم آنفلوانزای نوع A در اواخر زمستان و اوایل بهار خبر داد و گفت: «البته این موضوع به‌هیچ عنوان قطعیت ندارد و در حد پیش‌بینی است. سازمان جهانی بهداشت بر اساس همه‌گیری‌های جهانی گذشته این تخمین‌ها را برآورد کرده است.»
محمدمهدی گویا در گفت‌وگو با ایلنا افزود: «بیماری آنفلوانزا در دنیا تا کنون بسیار خفیف‌تر از پیش‌بینی‌های انجام شده بوده است؛ اما هنوز این بیماری تمام نشده تا در مورد آن قضاوت قطعی صورت گیرد. طی دو سال پاندمی این بیماری، احتمال این که بیماری شدیدتر شود وجود دارد.»

تامین اجتماعی پول‌ها را چه‌کار کرده است؟
۸۸/۱۰/۲۱٫
به‌اعتقاد یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس، مشکل کمبود نقدینگی سازمان تامین اجتماعی امری محال بوده چرا که این سازمان درآمد و توزیع منابع مالی‌اش تا کنون بی‌اشکال بوده است.
دکتر مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با «خبر آن‌لاین» درباره‌ی اقدامات کمیسیون بهداشت مجلس در این رابطه گفت: «نمایندگان درصدد هستند تا رییس سازمان تامین اجتماعی را به مجلس فراخوانند و در این رابطه از ایشان توضیح بخواهند که چرا باید پول‌های این سازمان به این زودی تمام شود و سازمان نتواند بدهی‌های خود را بپردازد.»
وی با بیان این‌که ترجیح می‌دهد حدس‌هایش در مورد اشتباهاتی که منجر به این کمبود نقدینگی شده است تبدیل به خبر نشود، افزود: «رییس سازمان تامین اجتماعی باید پاسخگوی این همه بدهی باشد و بگوید که پول‌ها را چه‌کار کرده است. سازمان تامین اجتماعی تنها جایی است که نقداً از کارگران پول دریافت می‌کند و باید بتواند حساب و کتاب صافی با دیگر بخش‌ها داشته باشد. اما در سال جاری این اتفاق نیافتاد.»
دکتر پزشکیان با اعلام این‌که وزیر رفاه اعلام کرده است شاید رییس این سازمان را عوض کند، گفت: «در چنین شرایطی متاسفانه نمی‌توان از رییس سابق سازمان آن‌طور که باید مشکلات را جویا شد. معمولاً در کشور ما همه‌ی مشکلات با این تغییرات بی‌دلیل از اذهان حذف می‌شوند و مسوولی را که اشتباهی مرتکب شده باشد حذف می کنیم به‌جای آن‌که درصدد حل مشکل برآییم و از او بخواهیم توضیح دهد که چرا مجموعه‌ی تحت نظارت وی دچار چنین مشکلی شده است.»

صندلی وزیر در وزارت رفاه همچنان خالی است
۸۸/۱۱/۷٫
دلخوری‌های صادق محصولی، وزیر رفاه و تامین اجتماعی، از رییس جمهور و عدم حضور وی در دفتر کارش همچنان ادامه دارد. به گزارش «فردا» محصولی این روزها در اعتراض به خلف وعده‌هایی که به وی قبل از پذیرش این سمت شده بود، به حالت قهر در محل کار خود حاضر نمی‌شود.
وی که با توجه به پست حساسش در دولت نهم تمایلی به تصدی وزارت رفاه نداشت، به شرطی حاضر به پذیرش مسوولیت این وزارت شد که سازمان تامین اجتماعی و علی‌الخصوص شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) زیر مجموعه وزارت رفاه شود. همچنین قول‌هایی به وی در مورد یکپارچه شدن ۳۳ صندوق بزرگ کشور مثل صندوق بازنشستگی فولاد و نفت تحت نظارت وزارت رفاه به وی داده شده بود. با این‌همه به‌نظر می‌رسد هیچ‌کدام از وعده‌های داده شده به محصولی، وزیر کشور دولت نهم و وزیر رفاه دولت دهم، محقق نشده و وزارت رفاه بدون در اختیار داشتن سازمان تامین‌اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی، به ستاد بالادستی سازمان بهزیستی تبدیل شده و همین امر باعث دلخوری او شده است.

باور کنید شوخی نمی‌کنیم
«پزشکان گیل» صفحه‌ی طنز ندارد و بنا نداریم در صفحات خبری هم چنین مطالبی منتشر کنیم. اما شما جای ما باشید و یکی از همکاران اخطاریه‌ی تامین اجتماعی را با مبلغ بدهی «۳ ریال» برای‌تان بیاورد و تازه تاکید کند مامور وظیفه‌شناس سازمان برای رساندن این اخطاریه به دست شخص بدهکار سه بار مجبور شده است به مطب ایشان بیاید، چه‌کار می‌کنید؟ ضمن تقدیر از اصرار و تعهد تامین اجتماعی به حفظ بیت‌المال (ولو ۳ ریال)، برای پیشگیری از هر گونه گرفتاری، نام بدهکار و امضای رییس شعبه و شماره‌ی حکم و شماره‌ی بدهی را حذف کرده‌ایم.

برچسب‌ها: ٬ ٬

دیدگاه خود را بیان کنید.