پزشکان گیل

ماهنامه جامعه پزشکی گیلان

پنجمین گفتگوی سیمرغ برگزار شد + فایل‌های صوتی و تصاویر

بدست • 12 فوریه 2020 • دسته: تیتر اول٬ خبر

 

پنجمین نشست #گفتگوی_سیمرغ، از مجموعه نشست‌های مشترک ماهنامه پزشکان گیل و کلینیک دیابت سیمرغ رشت، صبح پنج‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ در این کلینیک برگزار شد.

در این نشست دکتر محمدرضا توکلی صابری، پژوهشگر و نویسنده علمی، در سخنانی با عنوان «پزشکی نوین و مدعیان آن» ابتدا مقدمه‌ای درباره شیوه تفکر علمی ارایه کرد و سپس چند نوع پزشکی جایگزین از جمله طب سنتی، طب اسلامی، هومیوپاتی و طب سوزنی را از این منظر مورد نقد قرار داد.

بخش دوم نشست به‌صورت پرسش و پاسخ و گفت‌وگو به ارایه نظرات میهمانان اختصاص داشت که با مشارکت فعال و استقبال همه حاضران از جمله استادان پیش‌کسوت دکتر محمد آشتیانی، دکتر عبدالرحیم کوشا، دکتر محمدحسن هدایتی و دکتر محمد باقری (استاد برجسته ریاضیات و ستاره‌شناسی و مورخ علم) همراه بود.

دکتر توکلی صابری که فارغ‌التحصیل دکترای داروسازی از دانشگاه تهران و Phd شیمی پزشکی از دانشگاه دومونفورت انگلستان است، چند سالی در دانشگاه‌های ایران، انگلیس و آمریکا به تدریس و پژوهش مشغول بوده و اکنون از یک انتشارات علمی در آمریکا به‌عنوان نویسنده علمی بازنشسته شده است. وی حدود ۴۰ کتاب در زمینه‌های پزشکی، داروسازی، علم، ادبیات و فلسفه تالیف و ترجمه کرده و دو بار در سال‌‌های ۹۳ و ٩۶ برنده جایزه ادبی جلال آل احمد و نیز در سال ۹۷ برنده جایزه ترویج علم از انجمن ترویج علم کشور شده است.

فایل‌های صوتی این نشست به‌زودی در فضای مجازی از جمله همین کانال منتشر خواهد شد. در صورتی که تمایل به حضور در نشست‌های آینده گفتگوی سیمرغ (به‌عنوان میهمان یا حامی مالی) دارید، لطفاً برای آی‌دی تلگرامی زیر پیام بگذارید:

http://t.me/PezeshkanG

فایل صوتی بخش نخست: سخنرانی دکتر محمدرضا توکلی صابری

فایل صوتی بخش دوم: پنل گفتگو

فایل پاورپوینت سخنرانی: Research in medicine and pharmacy pseudoscience examples

برچسب‌ها: ٬ ٬ ٬ ٬ ٬ ٬

دیدگاه خود را بیان کنید.