پزشکان گیل

ماهنامه جامعه پزشکی گیلان

نظام پزشکی رشت، از آغاز تا امروز

بدست • 15 جولای 2021 • دسته: پزشکان گیلان٬ تاريخ پزشکی٬ تیتر اول

دکتر مسعود جوزی

جلسه شلوغ بود و بسیار گرم؛ گرمایی که تناسبی با هوای زمستان ۱۳۸۷ نداشت. می‌خواستیم برای اولین بار معاونان نظام پزشکی رشت را انتخاب کنیم. دکتر برزیگر، رییس سازمان که اصرار داشت انتخاب معاونان با رای اعضا باشد، از میز روبه‌رو خواست همه را ساکت کند: «چیه خانم دکتر؟ چرا به تکش می‌زنی؟» همه خندیدیم و او گفت: «هیچی!» اما همچنان به پهلویم (تکم!) سقلمه می‌زد تا یادم نرود او را برای معاونت آموزشی و برنامه‌ریزی سازمان پیشنهاد کنم. پیشنهاد کردم و البته همه قبول کردند و او در هشت سال بعد یکی از متعهدترین و دلسوزترین مدیران تاریخ نظام پزشکی رشت و نمادی از توان‌مندی زنان این شهر شد.
این تاریخچه کوتاه را که به‌روزشده نسخه پیشین در ماهنامه «پزشکان گیل» (شماره ۱۱۲، بهمن ۱۳۹۱) است، اول به استادم زنده‌یاد دکتر سیدحسن تائب تقدیم می‌کنم که با «مروری بر تاریخچه‌ نظام پزشکی رشت» در «پزشکان» (ماهنامه‌ داخلی انجمن پزشکان عمومی رشت، شماره‌ ۷، آبان ۱۳۷۹) بخش متقدم تاریخ نظام پزشکی رشت را از فراموشی رهاند، و سپس به خواهر بزرگ، دوست عزیز و همکار فراموش‌نشدنی‌ام زنده‌یاد دکتر سونیا معصومی که علاوه بر دو دهه فعالیت در انجمن پزشکان عمومی رشت، در دوره دهم نظام پزشکی رشت (۱۳۹۱-۱۳۸۷) در اتاق هیات مدیره و دو صندلی درست روبه‌روی رییس، همسایه بودیم؛ و از هر چه بر ذهن‌مان می‌گذشت و از دست‌مان برمی‌آمد در انجام وظیفه‌ای که برعهده گرفته بودیم، فروگذار نمی‌‌کردیم. یاد باد آن روزگاران!
منبع بخش‌های نخست این تاریخچه همان مقاله دکتر تائب است و مابقی گزارش‌های خودم در پزشکان گیل.

دوره اول (۱۳۵۲-۱۳۴۹)
انتخابات اولین دوره نظام پزشکی روز ۲۹ خرداد ۱۳۴۹ برگزار شد. در آن زمان طبق قانون باید ۷ نماینده از گروه پزشکی و یک نماینده از دندانپزشکان انتخاب می‌شدند و یک نماینده انتصابی هم از سوی نیروهای مسلح برای عضویت در هیات مدیره معرفی می‌شد. در این انتخابات دکتر ابراهیم جفرودی، دکتر سیدحسن تائب، دکتر محمدعلی فائق، دکتر اسکندر روشن‌ضمیر و دکتر محمدحسن صالحی (هر ۵ نفر پزشک عمومی)، دکتر سیامک خلیلی (متخصص گوش و حلق و بینی) و دکتر مهدی تبریزی (متخصص جراحی عمومی) از سوی پزشکان و دکتر محمود بازقلعه‌ای (دندانپزشک) از سوی دندانپزشکان به عضویت هیات مدیره نظام پزشکی رشت برگزیده شدند و سرهنگ دکتر اسماعیل رمضانی (که در آن زمان پزشک عمومی بود و بعدها تخصص گوش و حلق و بینی گرفت) نیز از نیروهای مسلح معرفی شد.

در چهار دوره نخست نظام پزشکی رشت، دکتر جفرودی ریاست هیات مدیره را برعهده داشت، دکتر تائب نایب رییس و دکتر فائق دبیر هیات مدیره بود. همچنین در سه دوره نخست دکتر نورالله تحویلداری (پزشک عمومی) دادستان دادسرای انتظامی نظام پزشکی بود.

دوره دوم (۱۳۵۵-۱۳۵۲)
انتخابات دومین دوره در ۲۹ تیر ۱۳۵۲ برگزار شد. ترکیب هیات مدیره این دوره مشابه دوره پیش بود و فقط دکتر سعید فرزد (پزشک عمومی) ‌جای دکتر تبریزی را گرفت.

دوره سوم (۱۳۵۸-۱۳۵۵)
انتخابات این دوره روز ۲۵ تیر ۱۳۵۵ برگزار شد. ترکیب هیات مدیره این دوره نیز مشابه دوره دوم بود؛ فقط به‌جای دکتر رمضانی، سرهنگ دکتر سیدجلیل کنارسری (پزشک عمومی) به نمایندگی از نیروهای مسلح به عضویت هیات مدیره درآمد.

دوره چهارم (۱۳۶۲-۱۳۵۹)
پیروزی انقلاب اسلامی و تحولات پس از آن (از جمله انجام اصلاحاتی در قانون نظام پزشکی) سبب شد انتخابات دوره چهارم با حدود یک سال تاخیر روز ۳۰ خرداد سال ۱۳۵۹ برگزار شود. در این دوره علاوه بر دکتر جفرودی، دکتر تائب، دکتر فائق و دکتر فرزد که از پیش حضور داشتند، سه همکار متخصص، دکتر عنایت‌الله رحیمیان (جراح عمومی)، دکتر محمد طلوعی (متخصص گوش و حلق و بینی) و دکتر عباس خدادوست (متخصص داخلی) و دکتر احمد هریالچی (دندانپزشک) برای نخستین بار به عضویت هیات مدیره نظام پزشکی رشت درآمدند. دکتر کنارسری همچنان نماینده نیروهای مسلح بود و دکتر رحیمیان به‌عنوان دادستان جای دکتر تحویلداری را گرفت.

در این دوره به‌ تناسب شرایط انقلابی کشور، فضای جلسات هیات مدیره نظام پزشکی رشت هم با تنش‌ها، قهر و آشتی‌ها و استعفاهای مکرر همراه بود که در نهایت در ۱۳ بهمن ۱۳۶۰ به استعفای جمعی اعضا کشید ولی این استعفا با پادرمیانی دکتر عباس شیبانی (رییس وقت نظام پزشکی تهران) منتفی شد. سرانجام روز ۱۲ مهر ۱۳۶۱ انتخابات مجدد هیات رییسه برگزار شد و دکتر خدادوست و دکتر فرزد به‌جای دکتر تائب و دکتر فائق نایب رییس و دبیر شدند.

دوره پنجم (۱۳۶۵)
دوره چهارم نظام پزشکی سه سال بیش از زمان مقرر به ‌طول انجامید تا «قوانین و ضوابط جدیدی» برای آن وضع شود. سرانجام انتخابات ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۵ برگزار شد. در هیات مدیره جدید علاوه بر دکتر جفرودی، دکتر تائب، دکتر فرزد، دکتر فائق و دکتر خدادوست که در دوره پیش حضور داشتند، دکتر انوش برزیگر (فوق‌تخصص قلب)، دکتر زین‌العابدین براتی (جراح زنان) و دکتر احمد میرحامد (دندانپزشک) هم انتخاب شدند؛ اما در پی انحلال نظام پزشکی، کار به انتخاب هیات رییسه نکشید.

دوره انحلال (۱۳۷۰-۱۳۶۵)
در تیر ۱۳۶۵ در اعتراض به مطرح شدن لایحه جدید نظام پزشکی در مجلس، نظام پزشکی تهدید به اعتصاب ۲۴ ساعته‌ای کرد که طی آن قرار بود مطب‌ها، موسسات پزشکی و بیمارستان‌ها تعطیل و بیماران اورژانس به‌رایگان درمان شوند. در پی این تهدید، دولت نظام پزشکی را در سطح کشور منحل کرد. پس از یک سال دکتر محمدعلی جوافشانی (پزشک عمومی) به‌عنوان سرپرست انتصابی نظام پزشکی رشت معرفی شد که از ۱۸ آبان ۱۳۶۶ با کمک دکتر هدایت‌الله یزدانی (پزشک عمومی)، دکتر برزیگر و دکتر هریالچی امور اجرایی سازمان را برعهده گرفت. از سال ۱۳۶۸ و با استعفای دکتر جوافشانی برای ادامه تحصیل، دکتر یزدانی سرپرست نظام پزشکی رشت شد.

دوره ششم (۱۳۷۵-۱۳۷۰)
در سال ۱۳۶۹ دکتر ایرج فاضل که وزیر بهداشت بود، مقدمات احیای دوباره نظام پزشکی را فراهم کرد. انتخابات دوره ششم پس از پنج سال، ۱۱ مرداد ۱۳۷۰ برگزار شد و دکتر فاضل که با استیضاح از دولت کنار رفته بود، خود به ریاست کل سازمان رسید. در رشت نیز دکتر یزدانی، دکتر فرزد، دکتر برزیگر، دکتر علی نیک‌پور (پزشک عمومی)، دکتر محمود حجت (روانپزشک) به نمایندگی از گروه پزشکی، دکتر سیدسجاد ریاضی (دندانپزشک عمومی) و دکتر محمدکاظم پورکاظمی (داروساز) به عضویت هیات مدیره درآمدند. این نخستین باری بود که همکاران داروساز نیز در این ترکیب نماینده داشتند.

▪️ دکتر یزدانی رییس؛ دکتر فرزد دبیر؛ دکتر برزیگر رییس هیات بدوی انتظامی.

دوره هفتم (۱۳۷۹-۱۳۷۵)
انتخابات دوره هفتم روز ۲۰ مهر ۱۳۷۵ برگزار شد. یک سال پیش اساسنامه جدید سازمان نظام پزشکی به تصویب مجلس رسیده و براساس آن، تعداد اعضای هیات مدیره رشت به ۱۷ نفر (شامل دو دندانپزشک، دو داروساز و یک نماینده از جامعه آزمایشگاهی) افزایش یافته بود. در این دوره برای نخستین بار تعداد همکاران متخصص بیش از پزشکان عمومی بود، طوری که از میان ۱۲ نماینده گروه پزشکی، تنها سه تن پزشک عمومی بودند:

▫️ گروه پزشکی (به‌ترتیب الفبا): دکتر نادر اسماعیل‌پور (متخصص زنان)، دکتر کبری بلوکی مقدم (متخصص کودکان و نخستین زن عضو هیات مدیره نظام پزشکی رشت)، دکتر حجت، دکتر مهدی حسین‌پور (پزشک عمومی)، دکتر محمدرسول صبوری (فوق‌تخصص شبکیه)، دکتر فرزد، دکتر فریبرز منصور قناعی (فوق‌تخصص گوارش)، دکتر فردین میربلوک (متخصص قلب)، دکتر مجید نصیری (متخصص گوش و حلق و بینی)، دکتر سیدحسن وشتانی (فوق‌تخصص قلب کودکان)، دکتر محمدعلی یزدان‌خواه (متخصص زنان) و دکتر یزدانی
▫️ دندانپزشکی: دکتر ریاضی و دکتر حمیدرضا ذاکر جعفری (متخصص پروتزهای دندانی)
▫️ داروسازی: دکتر پورکاظمی و دکتر کامبیز امجدی
▫️ آزمایشگاهی: دکتر علی فدائی (متخصص علوم آزمایشگاهی).

▪️ دکتر میربلوک رییس؛ دکتر یزدانی نایب رییس؛ دکتر فرزد دبیر؛ دکتر یزدان‌خواه رییس هیات بدوی انتظامی.

▪️ در این دوره (و احتمالا از دوره پیش) نظام پزشکی رشت یک نشریه علمی-پژوهشی به سردبیری دکتر فرزد منتشر می‌کرد.

دوره هشتم (۱۳۸۳-۱۳۷۹)
انتخابات هشتمین دوره روز ۴ آذر ۱۳۷۹ برگزار شد. ترکیب هیات مدیره در این دوره تغییر اساسی کرد، طوری که ۱۱ نفر از ۱۷ عضو آن جابه‌جا شدند و برای نخستین بار یک ماما نیز به هیات مدیره پیوست. حضور ۶ پزشک عمومی در برابر ۵ همکار متخصص در این هیات مدیره، حاصل عملکرد انجمن پزشکان عمومی رشت بود که برای اولین بار به‌صورت منسجم وارد انتخابات نظام پزشکی شده و به پیروزی بزرگی دست یافته بود:

▫️ گروه پزشکی (۳۶۶ رای):
۱. دکتر فرزد، ۲۵۵
۲. دکتر برزیگر، ۲۱۵
۳. دکتر حسین‌پور، ۱۹۱
۴. دکتر عباس درجانی (متخصص پوست)، ۱۸۹
۵. دکتر اسماعیل‌پور، ۱۸۴
۶. دکتر عبدالحسین‌ صابر (جراح عمومی)، ۱۵۲
۷. دکتر یزدان‌خواه، ۱۴۲
۸. دکتر سیدمحمد محمدی (پزشک عمومی)، ۱۴۰
۹. دکتر سونیا معصومی (پزشک عمومی)، ۱۲۶
۱۰. دکتر ایرج صدیقی (پزشک عمومی)، ۱۳۴
۱۱. دکتر حمید اخوین (پزشک عمومی)، ۱۳۰
علی‌البدل:
۱۲. دکتر سهراب باقری (پزشک عمومی)، ۱۲۶
۱۳. دکتر محسن صفاری (متخصص اعصاب)، ۱۰۷
۱۴. دکتر محمدرضا بخشی (متخصص ارتوپدی، ۹۷
۱۵. دکتر اردشیر مهرگان (پزشک عمومی)، ۸۱
▫️ دندانپزشکی: دکتر ریاضی و دکتر هومن سلوکی ‌فرد (دندانپزشک عمومی)
▫️ داروسازی: دکتر ناصر جهانبخش و دکتر سیدرضا میرراشد
▫️ آزمایشگاهی: دکتر سیدحسین برزو (دکترای علوم آزمایشگاهی)
▫️ مامایی: مژگان توکلی.

▪️ دکتر برزیگر رییس؛ دکتر فرزد نایب رییس؛ دکتر جهانبخش دبیر؛ دکتر یزدان‌خواه رییس هیات بدوی انتظامی.

▪️ احداث ساختمان نظام پزشکی رشت از مهم‌ترین افتخارات این دوره بود. همچنین انتشار دوره جدید نشریه «پیک» نظام پزشکی رشت در هیاتی نو و به‌عنوان یک فصل‌نامه صنفی به سردبیری دکتر درجانی از زمستان ۱۳۸۱ شروع شد که تا پاییز ۱۳۸۷ ادامه یافت.

دوره نهم (۱۳۸۷-۱۳۸۳)
انتخابات دوره نهم ۹ بهمن ۱۳۸۳ برگزار شد. در این دوره، شاید در پی نتایج دوره پیش، آرای گروه پزشکی بیش از ۶۰% افزایش داشت و به‌ویژه شمار پزشکان عمومی رای‌دهنده از ۱۳۴ به ۲۹۶ تن رسید. در نهایت ترکیب هیات مدیره نیز ۹ تغییر داشت، و این بار ۴ صندلی از ۱۱ صندلی گروه پزشکی به پزشکان عمومی رسید:

▫️ گروه پزشکی (به‌همراه لیسانسیه‌های عضو نظام پزشکی: ۵۹۵ رای)
۱. دکتر برزیگر، ۴۶۵
۲. دکتر اسماعیل‌پور، ۳۱۶
۳. دکتر صابر، ۲۹۴
۴. دکتر ابوالقاسم پیروزی (جراح مغز و اعصاب)، ۲۶۰
۵. دکتر حسین‌پور، ۲۰۶
۶. دکتر علی محمدزاده (متخصص بیهوشی)، ۲۰۵
۷. دکتر مرتضی رهبر (پزشک قانونی)، ۱۹۶
۸. دکتر مسعود جوزی (پزشک عمومی)، ۱۸۶
۹. دکتر محسن وحید (متخصص ارتوپدی)، ۱۷۵
۱۰. دکتر نیک‌پور، ۱۷۱
۱۱. دکتر فرزد، ۱۶۰
اعضای علی‌البدل:
۱۲. دکتر جعفر ثابت‌قلب قربانی (پزشک عمومی)، ۱۳۸
۱۳. دکتر سیدابراهیم نقوی (متخصص گوش و حلق و بینی)، ۱۳۷
۱۴. دکتر معصومی، ۱۳۶
▫️ دندانپزشکی (۹۰ رای):
۱. دکتر سلوکی‌فر، ۷۱
۲. دکتر ریاضی، ۳۲
▫️ داروسازی (۱۱۲ رای):
۱. دکتر ابوالفضل محمدصالحی، ۶۹
۲. دکتر پورکاظمی، ۶۴
با استعفای دکتر محمدصالحی در ابتدای دوره، دکتر جهانبخش به‌عنوان علی‌البدل جانشین ایشان شد.
▫️ آزمایشگاهی (۳۳ رای):
دکتر سیدحسین برزو، ۲۱
▫️ مامایی (۳۷ رای):
طیبه مجاهدطلب، ۲۶.

▪️ دکتر برزیگر رییس؛ دکتر فرزد نایب رییس؛ دکتر پورکاظمی دبیر؛ دکتر صابر رییس هیات بدوی انتظامی؛ دکتر رهبر دادستان؛ دکتر اسماعیل‌پور رییس هیات تجدیدنظر انتظامی استان؛ نمایندگان در مجمع عمومی: دکتر برزیگر و دکتر پورکاظمی.

▪️آغاز برگزاری جشن‌های بزرگ «روز پزشک» از سال ۱۳۸۵ که تا ۱۰ سال بعد هم ادامه یافت، برگزاری نشست‌های فرهنگی (یادبود دکتر ابراهیم جفرودی و دکتر محمود بهزاد، بزرگداشت دکتر سیدحسن تائب به مناسبت انتشار کتاب «بیمارستان‌های رشت»، نمایش فیلم و…) و راه‌اندازی «بنیاد فرهنگ پزشکی گیلان» (با اهدافی از جمله تاسیس «موزه فرهنگ پزشکی گیلان») از ابتکارات این دوره و دوره بعد بود که متاسفانه هیچ‌یک تداوم پیدا نکرد.

دوره دهم (۱۳۹۱-۱۳۸۷)
انتخابات این دوره ۲۷ دی ۱۳۸۷ برگزار شد. در این دوره برای نخستین بار نماینده لیسانسیه‌های پروانه‌دار نیز به هیات مدیره نظام پزشکی رشت راه یافت؛ ولی نکته مهم‌ افزایش بیش از ۴۰% تعداد آرای گروه پزشکی نسبت به دوره‌ پیش بود که دلیل آن را باید تصمیم بی‌سابقه انجمن پزشکان عمومی رشت در تدوین فهرست انتخاباتی ۱+۹ (۹ پزشک عمومی و فقط یک متخصص: دکتر برزیگر) دانست. در نهایت ۱۰ کرسی این گروه به‌تساوی بین پزشکان عمومی و متخصص تقسیم شد:

گروه پزشکی (۸۳۸ رای)
۱. دکتر برزیگر، ۶۳۲
۲. دکتر رهبر، ۴۵۰
۳. دکتر اخوین، ۳۹۴
۴. دکتر صابر، ۳۸۰
۵. دکتر اسماعیل‌پور، ۳۶۱
۶. دکتر نیک‌پور، ۳۳۰
۷. دکتر محمدحسین شهدی‌نژاد (پزشک عمومی)، ۳۲۳
۸. دکتر جوزی، ۳۱۷
۹. دکتر معصومی، ۳۰۸
۱۰. دکتر درجانی، ۳۰۲
اعضای علی‌البدل:
۱۱. دکتر محمد‌زاده، ۳۰۱
۱۲. دکتر پیروزی، ۲۹۰
۱۳. دکتر حسن صادق‌زاده (پزشک عمومی)، ۲۶۷
۱۴. دکتر حسین‌پور، ۲۵۷
در این گروه دکتر درجانی در همان جلسه اول استعفا کرد و دکتر محمدزاده به‌عنوان علی‌البدل جانشین او شد.
▫️ دندانپزشکی (۵۵ رای)
۱. دکتر رضا طایفه دولو (متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی)، ۵۲
۲. دکتر سلوکی فرد، ۵۱
▫️ داروسازی (۱۱۷ رای)
۱. دکتر پورکاظمی، ۸۲
۲. دکتر حسین عابدینی، ۵۸
▫️ آزمایشگاهی (۴۶ رای)
دکتر برزو، ۲۰
▫️ مامایی (۵۳ رای)
حکیمه خوش‌آموز، ۲۹
▫️ لیسانسیه‌های پروانه‌دار (۴۵ رای)
انسیه سروش (فیزیوتراپیست)، ۳۲.

▪️ دکتر برزیگر رییس؛ دکتر اخوین نایب رییس؛ دکتر پورکاظمی دبیر؛ دکتر صابر معاون انتظامی و رییس هیات بدوی انتظامی؛ دکتر نیک‌پور معاون پشتیبانی و رفاهی؛ دکتر معصومی معاون آموزشی و برنامه‌ریزی؛ دکتر رهبر دادستان؛ دکتر اسماعیل‌پور رییس هیات تجدیدنظر انتظامی استان؛ نمایندگان در مجمع عمومی: دکتر برزیگر، دکتر پورکاظمی و دکتر اخوین.

▪️ پس از حدود دو سال، انتشار دوره جدید نشریه «پیک» نظام پزشکی رشت از تابستان ۱۳۸۹ از سر گرفته شد و با ۸ شماره تا زمستان ۱۳۹۱ ادامه یافت. سردبیر اجرایی این دوره دکتر افشین خداشناس بود، و دکتر اخوین و دکتر طایفه دولو اعضای شورای سردبیری. تکمیل و تجهیز «موزه فرهنگ پزشکی گیلان» در طبقه همکف سازمان به همت دکتر خداشناس و با استفاده از اشیا و کتاب‌های ارزشمند اهدایی همکاران نیز از دستاوردهای این دوره بود که متاسفانه در دوره بعد برچیده شد.

دوره یازدهم (۱۳۹۶-۱۳۹۱)
انتخابات این دوره روز ۴ اسفند ۱۳۹۱ برگزار شد. در غیاب دکتر جوزی که پس از دو دوره حضور در هیات مدیره، رد صلاحیت شده بود، چهار پزشک عمومی دوره پیش مجدداً انتخاب شدند:

▫️ گروه پزشکی (۸۱۴ رای):
۱. دکتر برزیگر، ۵۶۲
۲. دکتر صابر، ۳۷۴
۳. دکتر رهبر، ۳۶۹
۴. دکتر اخوین، ۳۵۵
۵. دکتر نیک‌پور، ۳۲۸
۶. دکتر معصومی، ۳۱۴
۷. دکتر شهدی‌نژاد، ۳۰۸
۸. دکتر محمدتقی آشوبی (متخصص جراحی)، ۲۷۹
۹. دکتر ولی ایمان‌طلب (متخصص بیهوشی)، ۲۴۰
۱۰. دکتر مهریار مشعوف (متخصص جراحی مغز و اعصاب)، ۲۱۸
اعضای علی‌البدل:
۱۱. دکتر آرش عصاری (پزشک عمومی)، ۲۱۴
۱۲. دکتر صبوری، ۱۸۷
۱۳. دکتر رضا قنبرپور مقدم (متخصص چشم)، ۱۷۲
▫️ دندانپزشکی (۱۴۰ رای):
۱. دکتر سلوکی فرد، ۸۵
۲. دکتر علی‌رضا خصوصی ثانی (دندانپزشک عمومی)، ۷۶
▫️ داروسازی (۴۵ رای):
۱. دکتر پورکاظمی، ۴۱
۲. دکتر سیاوش کهنسال، ۲۹
▫️ آزمایشگاهی (۳۷ رای):
دکتر عباس نداف فهمیده (پاتولوژیست)، ۱۴
▫️ گروه مامایی (۳۲ رای):
معصومه پورمحسن، ۲۴
▫️ لیسانسیه‌های پروانه‌دار (۳۶ رای):
انسیه سروش، ۲۰.

▪️ دکتر برزیگر رییس؛ دکتر اخوین نایب رییس؛ دکتر پورکاظمی دبیر؛ دکتر صابر معاون انتظامی و رییس هیات بدوی انتظامی؛ دکتر آشوبی معاون پشتیبانی؛ دکتر سلوکی فرد معاون رفاهی؛ دکتر معصومی معاون آموزشی؛ دکتر مشعوف معاون برنامه‌ریزی؛ دکتر رهبر دادستان؛ دکتر اسماعیل‌پور رییس هیات تجدیدنظر انتظامی استان؛ نمایندگان در مجمع عمومی: دکتر برزیگر، دکتر پورکاظمی و دکتر اخوین.

دوره دوازدهم (۱۴۰۰-۱۳۹۶)
▫️ انتخابات این دوره ۳۰ تیر ۱۳۹۶ برگزار شد. در حالی که که تعداد واجدان شرایط رای دادن از ۳۵۰۰ به حدود ۴۰۰۰ نفر افزایش یافته بود، مجموع آرا از ۱۱۰۴ به ۸۹۱ رسید. یکی از دلایل این کاهش، لغو انتخابات الکترونیکی در نخستین ساعات رای‌گیری بود. در این انتخابات نیز دکتر برزیگر بیشترین آرا را به‌دست آورد؛ اگرچه با ۳۶۴ رای (۵۳ درصد مجموع آرای گروه پزشکی) نسبت به دوره گذشته (۵۶۲ رای و ۶۹ درصد) با کاهش معنی‌داری روبه‌رو شد. همچنین ۷ تن از ۸ کاندیدای متخصص و تنها ۳ پزشک عمومی وارد هیات مدیره شدند که این نسبت در دوره پیش ۴-۶ به‌نفع متخصصان و در دوره پیش‌تر ۵-۵ بود؛ اگرچه با استعفای نفرات دوم و سوم انتخابات (دکتر اخوین در همان ابتدای کار و دکتر مشعوف در سال دوم) و ورود دو عضو علی‌البدل (دکتر ابراهیمی لویه و دکتر باقری)، تعداد پزشکان عمومی یک نفر افزایش یافت. و البته صلاحیت نویسنده این تاریخچه در این دوره هم احراز نشد!

▫️ گروه پزشکی (۶۸۶ رای):
۱. دکتر برزیگر، ۳۶۴
۲. دکتر مشعوف، ۲۵۷
۳. دکتر اخوین، ۲۵۶
۴. دکتر بهناز شرف‌الدین (متخصص زنان)، ۲۵۳
۵. دکتر آشوبی، ۲۴۹
۶. دکتر بهرام نادری نبی (متخصص بیهوشی)، ۲۴۳
۷. دکتر سینا صادقی (پزشک عمومی)، ۲۴۲
۸. دکتر صابر ، ۲۳۲
۹. دکتر نیک‌پور، ۲۳۱
۱۰. دکتر قنبرپور مقدم، ۲۲۰
اعضای علی‌البدل:
۱۱. دکتر هومن ابراهیمی لویه (پزشک عمومی)، ۲۱۴
۱۲. دکتر باقری، ۲۰۹
۱۳. دکتر محمد حق‌شناس (پزشک عمومی)، ۲۰۴
▫️ دندانپزشکی (۱۰۳ رای):
۱. دکتر سلوکی ‌فرد، ۶۱
۲. دکتر علی واله شیدا (دندانپزشک عمومی)، ۵۸
▫️ داروسازی (۳۷ رای):
۱. دکتر احمد میرسنبل، ۲۵
۲. دکتر پورکاظمی، ۲۳
▫️ آزمایشگاهی (۴ رای):
دکتر نداف فهمیده، ۴
▫️ مامایی (۲۷ رای):
پورمحسن، ۲۷
▫️ لیسانسیه‌های پروانه‌دار (۳۳ رای):
سروش، ۲۱.

▪️ دکتر برزیگر رییس؛ دکتر نادری نبی نایب رییس؛ دکتر پورکاظمی دبیر؛ دکتر واله شیدا معاون انتظامی؛ دکتر آشوبی معاون پشتیبانی؛ دکتر سلوکی فرد معاون رفاهی؛ دکتر مشعوف معاون آموزشی (و بعد: دکتر ابراهیمی لویه)؛ دکتر قنبرپور معاون نظارت و برنامه‌ریزی؛ دکتر شرف‌الدین دادستان؛ دکتر صابر رییس هیات بدوی انتظامی؛ دکتر آشوبی رییس هیات تجدیدنظر انتظامی استان؛ نمایندگان در مجمع عمومی: دکتر برزیگر و دکتر پورکاظمی.

برچسب‌ها: ٬ ٬ ٬ ٬

دیدگاه خود را بیان کنید.