پزشکان گیل

ماهنامه جامعه پزشکی گیلان

فرسودگی شغلی در پزشکان 

بدست • 9 جولای 2019 • دسته: اخبار تازه٬ تیتر اول

فایل‌های صوتی و تصویری چهارمین گفتگوی سیمرغ

چهارمین نشست گفتگوی سیمرغ، از مجموعه نشست‌های مشترک ماهنامه پزشکان گیل و کلینیک دیابت سیمرغ رشت، صبح پنج‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ در این کلینیک برگزار شد.

در این نشست که در ادامه مباحث نشست پیشین به «فرسودگی شغلی در پزشکان» اختصاص داشت، نخستین سخنران دکتر جمید اخوین، رییس اسبق انجمن پزشکان عمومی و عضو چند دوره اخیر هیات مدیره نظام پزشکی رشت بود که با بررسی تاریخی مفاهیم کار، حرفه و پیشه و اشاره به مفهوم رضایت شغلی، به تعریف و نشانه‌های فرسودگی شغلی و عوامل ایجاد و تشدید آن پرداخت.

در ادامه دکتر علی پیرنیا، استاد برجسته روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، فرسودگی شغلی را از دیدگاه روانشناختی مورد بررسی قرار داد و با تکیه بر تجربیات شخصی و منابع علمی، تعریف، تشخیص‌های افتراقی و علایم آن را برشمرد و به راه‌های رویارویی و برخورد با فرسودگی پزشکان در دو سطح شخصی و صنفی (سیاستگذاری پزشکی) اشاره کرد.

بخش دوم نشست به‌صورت پرسش و پاسخ و گفت‌وگو به ارایه نظرات میهمانان اختصاص داشت که با مشارکت فعال و استقبال همه حاضران از جمله استادان پیش‌کسوت دکتر ابوالقاسم پیروزی، دکتر ولی دژآباد و دکتر عبدالرحیم کوشا حدود یک ساعت بیش از زمان اعلام‌شده به طول انجامید.

حامی مالی چهارمین نشست از سلسله نشست‌های «گفتگوی سیمرغ» که با رویکردی فراگیر و بین‌رشته‌ای در حوزه‌های متنوع علمی، صنفی، فرهنگی و حقوقی پزشکی ادامه خواهد یافت، مهندس میرکیا میروهابی (نمایندگی بیمه ایران/ استان گیلان، کد ۷۰۸۳) بود.

〰️〰️〰️

گزارش و فایل‌های صوتی و ویدئویی نشست پیشین

فایل‌های ویدئویی این نشست: بخش نخست، بخش دوم، بخش سوم، بخش اسپانسر

فایل‌های صوتی این نشست: بخش اول، بخش دوم، بخش سوم

تصاویر این نشست (بخش اول) | مهراب جوزی

تصاویر این نشست (بخش دوم) | مهراب جوزی

〰️〰️〰️

مطالب مرتبط با فرسودگی شغلی پزشکان در کانال تلگرامی ‍پزشکان گیل:

چرا پزشکان سخت‌تر از همیشه کار می‌کنند؟

فناوری و فرسودگی پزشکان

موفقیت نظام سلامت در گرو رفع معضل فرسودگی پزشکان

فرسودگی شغلی یعنی چه؟

فرسودگی شغلی در میان پزشکان

🔹فرسودگی یک وضعیت مرتبط با شغل است، نه یک بیماری و نه حتی یک تشخیص پزشکی!

🔹مقایسه فرسودگی پزشکان در ۶ کشور

برچسب‌ها: ٬ ٬ ٬ ٬

دیدگاه خود را بیان کنید.