پزشکان گیل

ماهنامه جامعه پزشکی گیلان

فرسودگی شغلی در پزشکان

بدست • 12 می 2019 • دسته: يک پزشک

فایل‌های صوتی و تصویری و پاورپوینت سومین گفتگوی سیمرغ

سومین نشست گفتگوی سیمرغ، از مجموعه نشست‌های مشترک ماهنامه پزشکان گیل و کلینیک دیابت سیمرغ رشت، صبح پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ با عنوان «فرسودگی شغلی در پزشکان» در این کلینیک برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با حضور ۳۰ تن از پزشکان از جمله مدیران نظام سلامت و اعضای هیات مدیره نظام پزشکی‌ها و انجمن‌های پزشکان عمومی برگزار شد، یاد دکتر سونیا معصومی، رییس اسبق انجمن پزشکان عمومی رشت گرامی داشته شد و حاضران با یک دقیقه سکوت به او که از مدعوین نشست حاضر نیز بود و در ابتدای این هفته ناباورانه درگذشت، ادای احترام کردند.

در ادامه ابتدا دکتر بابک عزیز افشاری، متخصص پاتولوژی و نویسنده و مترجم مطبوعات پزشکی، از سابقه طرح مفهوم فرسودگی پزشکان در مطبوعات پزشکی سخن گفت و سپس دکتر جعفر مدبرنیا، استاد برجسته روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به کالایی شدن سلامت در جهان امروز، به نقش تغییر هویت و ازخودبیگانگی پزشکان در فرسودگی شغلی آنان پرداخت.

در بخش دوم نشست که به‌صورت پرسش و پاسخ و گفت‌وگو ادامه یافت، علاوه بر سخنرانان، سایر میهمانان از جمله استادان پیش‌کسوت دکتر محمدحسن هدایتی، دکتر محمد آشتیانی و دکتر ولی دژآباد نقطه‌نظرات خود را بیان کردند که با توجه به اهمیت مباحث مطرح‌شده و استقبال حاضران، قرار شد ادامه این مباحث در نشستی دیگر پی گرفته شود.

فایل‌های ویدئویی این نشست: بخش نخست، بخش دوم، بخش سوم

فایل‌های صوتی این نشست: بخش اول، بخش دوم، بخش سوم

فایل‌های پاورپوینت این نشست: بخش نخست، بخش دوم

عکس‌ها: مهراب جوزی

مطالب مرتبط با فرسودگی شغلی پزشکان در سایت و کانال تلگرامی ‍پزشکان گیل:

🔹چرا پزشکان سخت‌تر از همیشه کار می‌کنند؟

🔹فناوری و فرسودگی پزشکان

🔹موفقیت نظام سلامت در گرو رفع معضل فرسودگی پزشکان

🔹فرسودگی شغلی یعنی چه؟

🔹فرسودگی شغلی در میان پزشکان

برچسب‌ها: ٬ ٬ ٬ ٬ ٬ ٬

دیدگاه خود را بیان کنید.