پزشکان گیل

ماهنامه جامعه پزشکی گیلان

دومین گفتگوی سیمرغ برگزار شد

بدست • 18 فوریه 2019 • دسته: اخبار تازه٬ تیتر اول٬ خبر

نظام ارجاع و جایگاه پزشکان عمومی در سطح‌بندی خدمات سلامت استرالیا

دومین نشست «گفتگوی سیمرغ»، از مجموعه نشست‌های مشترک ماهنامه پزشکان گیل و کلینیک دیابت سیمرغ، رشت روز پنج‌شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ برگزار شد.

سخنران این نشست کارشناسی که در آن حدود ۳۰ تن از روسا و اعضای هیات مدیره نظام پزشکی‌ها و انجمن‌های پزشکان عمومی استان و نیز مسوولان و مدیران تامین اجتماعی، بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان حضور داشتند و با استقبال و مشارکت بسیار خوب شرکت‌کنندگان در بحث، نزدیک به سه ساعت به‌طول انجامید، دکتر حسین افضلی (MD, PHD) استادیار اقتصاد سلامت دانشگاه آدلاید استرالیا بود.

پیش از سخنرانی دکتر افضلی، دکتر مهران قسمتی‌زاده، عضو هیات مدیره کلینیک دیابت سیمرغ، و دکتر مسعود جوزی، مدیر مسوول ماهنامه پزشکان گیل، هر یک در سخنانی کوتاه با اشاره به عمده‌ترین معضلات نظام سلامت ایران، بر ضرورت تحول در آن با استفاده از تجربیات موفق کشورهای پیشرفته تاکید کردند.

حامی مالی دومین نشست از سلسله نشست‌های «گفتگوی سیمرغ» که با رویکردی فراگیر و بین‌رشته‌ای در حوزه‌های متنوع علمی، صنفی، فرهنگی و حقوقی پزشکی ادامه خواهد یافت، شرکت داروسازی عبیدی بود.

با توجه به اهمیت مطالعه الگوی نظام ارجاع با دروازه‌بانی پزشکان عمومی در سطح اول و مبتنی بر پرونده الکترونیک سلامت و راهنماهای بالینی ولی بدون جمعیت تحت‌پوشش تعریف‌شده، شنیدن و دیدن این فایل‌ها به تمامی فعالان صنفی و کارشناسان نظام سلامت توصیه می‌شود.

فایل ویدئویی: بخش نخست، بخش دوم

فایل صوتی: بخش نخست، بخش دوم

فایل پاورپوینتHA-Australian Health System

 

 

 

برچسب‌ها: ٬ ٬ ٬ ٬

دیدگاه خود را بیان کنید.