پزشکان گیل

ماهنامه جامعه پزشکی گیلان

روز پزشک مبارک باد!

بدست • 26 نوامبر 2011 • دسته: سرمقاله

تولد شیخ‌الرییس ابوعلی‌ سینا، «روز پزشک»، بر شما پزشکان و زادروز محمد زکریای رازی، «روز داروساز»، بر شما داروسازان میهن‌مان مبارک باد.
از آسمان فلک سنگ فتنه اگر می‌بارد، هر سال اگر بتر از پار می‌رسد… بگذار با همین خوشبختی کوچک دل خوش کنیم که در درازای سال اگر تنها یک روز به‌یادمان آورند، آن روز و یاد با زادروز و خاطرات زیبای بوعلی و رازی گره خورده است. با خاطرات آن دو که هر یک به‌تنهایی نه مایه‌ی مباهات ایران‌زمین که فخر سرزمین تفکر و آزاداندیشی‌اند. (و چه خوشبخت بوده است ایران در آن عصر شگفت‌انگیز که همزمان یا با چند سال فاصله از هم شگفت‌انگیزانی چون فارابی و رازی و فردوسی و ابوسعید و ابوریحان و بوعلی می‌زیسته‌اند. و چه بستر اجتماعی- سیاسی- اقتصادی- علمی- فلسفی‌ای باید گسترده باشد در ایران پاره پاره‌ی آن سال‌ها… و صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را…)
با این‌همه در این چند صفحه که پیشکش‌تان کرده‌ایم همه‌چیز هست جز مروری دوباره بر زندگانی بوعلی و رازی، و این نیز هیچ دلیلی ندارد جز پرهیز از تکرار، تا با آن‌چه در سال پیش و سالیان پیش‌تر آورده‌ایم خاطرتان را نیازاریم، به‌ویژه که اکنون به «ویژه‌ی روز پزشک ۱۳۸۸» در سایت مجله به‌آسانی دسترسی دارید.
این شما و این «ویژه‌ی روز پزشک ۱۳۸۹»؛ تا یار که را خواهد و میلش به که باشد…

برچسب‌ها: ٬ ٬

دیدگاه خود را بیان کنید.