پزشکان گیل

ماهنامه جامعه پزشکی گیلان

بهاری دیگر…

بدست • 21 مارس 2019 • دسته: سرمقاله

نوروز و نوبهار مبارک باد!

دکتر مسعود جوزی

خلاصه بهاری دیگر
بی حضور تو
از راه می‌رسد

و آن‌چه که زیبا نیست،
زندگی نیست
روزگار است…
شمس لنگرودی

دیده‌اید آن چند نفر را که در مراسم استقبال از رییس‌جمهور در لاهیجان با ساز و نقاره گیلکی دم گرفته و دور از چشم نامحرم کمی هم به خود جنبیدند؟ حالا حکایت ماست که داریم انگار دنبال لکه‌ای سپید می‌گردیم بر این بوم، بهانه‌ای برای شادی و… که ناگهان بهاری دیگر می‌رسد. خوشبختانه تحریم‌‌کنندگان و جنگ‌افروزان خارجی و مختلسان و محتکران و غارتگران داخلی هنوز نتوانسته‌اند این چند نفس هوای خوش و این سرسبزیِ بی‌نیاز از مدیریت انسانی را گران کنند. فقیر و غنی یکسان بر این خوان می‌نشینیم و دمی گوش بر اخبار ناخوش می‌بندیم. خدایا بر داده و نداده‌ات شکر!
مجله‌ای که پیش رو دارید با افزایش قریب به چهار برابری در هزینه کاغذ و چاپ (نسبت به شماره همانند سال پیش: ۱۷۳، اسفند ۹۶) و کاهش یک‌سوم تا نیمی از صفحات و البته تبلیغات (نسبت به شماره‌های نوروزی سالیان گذشته) به‌دست شما رسیده و می‌دانیم این حکایت بسیاری از کسب‌وکارهای این روز مملکت ما از جمله مطب‌ها و موسسات پزشکی است که البته بازگفتن ندارد. بار سختی است که با هم می‌کشیم و راه دشواری که امید داریم جایی کج شود و برسد به شاهراهی متفاوت. (آرزو بر پیر و جوان عیب نیست!) و ما هم این میانه دنبال معجزه‌ای هستیم تا نوروز بعد هم در کنار شما باشیم!
و خلاصه بهاری دیگر…
با امید حال بهتر برای همه، نوروز و نوبهار مبارک‌تان باد!
با سپاس بی‌پایان از همه‌ دوستان نویسنده، همکاران دفتر و چاپ و البته شما خوانندگان و همراهان همیشگی، این شماره «نوروزی» را به‌سبک همه نوروزهای گذشته حتی‌المقدور (با توجه به کاهش صفحات و دل و دماغ!) متنوع و خواندنی تقدیم می‌کنیم. امید که مقبول طبع صاحب‌نظرتان افتد!

برچسب‌ها: ٬

دیدگاه خود را بیان کنید.