پزشکان گیل

ماهنامه جامعه پزشکی گیلان

از کجا چه خبر (ش ۸۴، مهر ۸۹)

بدست • 15 مارس 2012 • دسته: خبر

تشخیص دیابت نوزادی در بیمارستان شریعتی
پزشکان گیل: بیماری دیابت منوژنیک (دیابت نوزادی) در تمامی بیماران مبتلا به دیابت که شروع بیماری آنان پیش از یک‌سالگی است، در «مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم» بیمارستان شریعتی تهران تشخیص داده می‌شود.
«پژوهشکده‌ی غدد و متابولیسم» بیمارستان شریعتی طی ای‌میلی به «پزشکان گیل» ضمن اعلام این خبر، شماره‌های ۳۸-۸۸۲۲۰۰۳۷ (۰۲۱) و ۰۹۱۹۶۰۶۸۵۳۴ را برای پاسخگویی به سوالات مربوطه معرفی کرد.

پرداخت مطالبات پزشکان تا ۱۰ آبان
۲۷/۷/۸۹٫ ایلنا: با ابلاغ پرداخت ۶۰۰ میلیارد ریال از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد صندوق تامین ‌اجتماعی به مدیران درمان استان‌های سراسر کشور، تا دو هفته‌ی آینده مابقی مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان از صندوق تامین ‌اجتماعی پرداخت می‌شود.
از مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال ابلاغ شده، ۴۵۰ میلیارد ریال به داروخانه‌ها و ۱۵۰ میلیارد ریال نیز به پزشکان طرف قرارداد صندوق تامین ‌اجتماعی در سراسر کشور پرداخت می‌شود و باقیمانده‌ی مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان تا پایان مرداد سال ‌جاری نیز ظرف دو هفته‌ی آینده پرداخت می‌شود.
همچنین در چارچوب بودجه‌ی سال ۸۹ ظرف سه ماه آینده تمام مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی از صندوق تامین ‌اجتماعی به‌طور کامل تسویه می‌شود.

علی شکوری راد آزاد شد
رییس اسبق شورای‌عالی نظام پزشکی آزاد شد.
۷/۸/۸۹، تابناک: علی شکوری راد، نماینده‌ی مردم تهران در مجلس ششم و عضو جبهه‌ی مشارکت دیروز با قید وثیقه آزاد شد. وی بیستم مهرماه به‌دنبال انتشار مطلبی در پاسخ به اظهارات محسنی اژه‌ای احضار و بازداشت شده بود.
طی چند روز گذشته پزشکان و استادان دانشگاه با ارسال نامه‌ای به رییس قوه‌ی قضاییه خواستار آزادی این پزشک شده بودند.

دست دولت بر تعرفه‌ی بخش خصوصی
۸/۸/۸۹، پزشکان گیل: کلیات لایحه‌ی برنامه‌ی پنجم توسعه با ۱۳۱ رای موافق، ۴۴ رای مخالف و ۱۷ رای ممتنع تصویب شد.
بدین ترتیب بررسی جزییات این لایحه برنامه از ۹ آبان در دستور جلسه‌ی مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد. بنا بر بند «ه» از ماده‌ی ۴۲ این لایحه، تعیین تعرفه‌ی خدمات سلامت بخش خصوصی نیز همچون بخش دولتی به شورای‌عالی بیمه واگذار می‌شود تا برای تصویب نهایی به هیات وزیران ارایه شود. در صورت تصویب این بند، اختیار تعیین تعرفه‌ی بخش خصوصی از سازمان نظام پزشکی سلب خواهد شد. این اختیار در سال ۱۳۸۳ با تصویب قانون جدید سازمان نظام پزشکی در مجلس ششم به این سازمان داده شده بود.

نمایندگان مجلس اعتنایی به سرانه‌ی درمان ندارند
۸/۸/۸۹، خبرگزاری مهر: عضو هیات مدیره‌ی انجمن علمی جراحان عمومی ایران با اشاره به واگذاری تعیین تعرفه‌های پزشکی بخش خصوصی به وزارت بهداشت، گفت: «این وضعیت نه‌تنها هیچ مشکلی را حل نمی‌کند بلکه زیرمیزی پزشکان را صددرصد تشدید می‌کند.
دکتر بهزاد رحمانی در نشست خبری پنجمین کنگره‌ی سراسری انجمن علمی جراحان عمومی ایران با اشاره به پایین بودن تعرفه‌های درمانی در بخش دولتی که ناشی از سرانه‌ی درمان غیرواقعی است، افزود: «مسوول زیرمیزی پزشکان نمایندگان مجلس هستند که در خانه‌ی ملت نشسته‌اند و اعتنایی به سرانه‌ی درمان ندارند.»
این فوق تخصص جراحی ریه با انتقاد از عملکرد سازمان نظام پزشکی در حمایت از جامعه‌ی پزشکی، افزود: «جامعه‌ی پزشکی این سازمان را نماینده‌ی خود نمی‌داند چون رییس آن نماینده‌ی دولت است.»
رحمانی با اشاره به اعضای جامعه‌ی پزشکی کشور که حدود ۱۰۰ هزار نفر هستند، افزود: «در انتخابات نظام پزشکی تنها ۳ درصد این اعضا شرکت کردند و رییس سازمان فقط ۲ هزار و ۸۰۰ رای آورد.»

برچسب‌ها: ٬ ٬

دیدگاه خود را بیان کنید.