پزشکان گیل

ماهنامه جامعه پزشکی گیلان

از کجا چه خبر ۸۹ (اسفند ۸۹)

بدست • 30 ژوئن 2013 • دسته: خبر

حداقل ویزیت پزشکان عمومی رشت: ۷۰۰۰ تومان
۱۵/۱۲/۸۹، پزشکان گیل: انجمن پزشکان عمومی رشت حداقل ویزیت پزشکان عمومی این شهرستان در سال ۹۰ را ۷۰۰۰ تومان تعیین کرد.
هیات مدیره‌ی انجمن پزشکان عمومی رشت در نشست ۱۵/۱۲/۸۹ خود بنا بر مصوبه‌ی سال ۸۷ که مقرر شده بود، تعرفه‌ی تصویبی نظام پزشکی در هر سال به‌عنوان حداقل ویزیت سال آینده تعیین شود، ضمن تعیین این تعرفه مقرر کرد از بیماران بیمه‌ای نیز با توجه به مقدار پرداختی بیمه‌ها، مابه‌التفاوت نرخ فوق دریافت شود.

نظام پزشکی همچنان تعرفه تعیین می‌کند
۶/۱۲/۸۹، پزشکان گیل: رییس سازمان نظام پزشکی رشت و عضو شورای‌عالی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: «تعرفه‌های پزشکی سال۹۰ نیز از سوی سازمان نظام پزشکی اعلام خواهد شد که افزایش چندانی نخواهد داشت.»
به گزارش ایسنا، دکتر انوش برزیگر در حاشیه‌ی پنجمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه گفت: «از آن‌جا که لغو تعرفه‌گذاری سازمان نظام پزشکی در برنامه‌ی پنجم به این سازمان ابلاغ نشده، تعرفه‌گذاری خدمات پزشکی سال ۹۰ نیز با این سازمان خواهد بود. بر این اساس تعیین تعرفه‌های درمان بخش خصوصی برای سال ۹۰ در مراحل تدوین نهایی است و با حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش به‌زودی اعلام می‌شود.»
وی ادامه داد: «اما سلب امتیاز تعرفه‌گذاری از نظام پزشکی می‌تواند مشکلات زیادی را در آینده ایجاد کند؛ به‌طوری که پزشکان هر کدام برای خود تعرفه‌ای را تعیین می‌کنند.»
دکتر برزیگر عدم رعایت تعرفه‌های درمان را مختص تهران عنوان کرد و گفت: «با نظارت معاونت‌های درمان دانشگاه‌ها در شهرستان‌ها چنین مشکلی وجود ندارد.»
وی واگذاری مسوولیت به بیمه‌ها را از جمله راهکارهای حل مشکلات بیمار و پزشک خواند و تصریح کرد: «همه‌ی انحرافات پزشکی به‌دلیل عدم پرداخت به‌موقع و درست بیمه‌ها اتفاق می‌افتد. در صورتی که وضعیت بیمه‌ها سر و سامان یافته و مسوولیت‌ها به بیمه‌ها واگذار شود و رابطه‌ی بیمار و پزشک از نظر مالی قطع شود با انحرافات پزشکی از جمله زیرمیزی‌ها مواجه نخواهیم شد.»

دو انتخابات در جامعه‌ی پزشکی گیلان
پزشکان گیل: با برگزاری دو انتخابات در رشت، ترکیب هیات مدیره‌ی جامعه‌ی جراحان گیلان تقریبا‍ً دست‌نخورده باقی ماند و دکتر صفرپور رییس بیمارستان آریا شد
در انتخابات نخست که روز ۱۰ اسفندماه برگزار شد، دکتر فیض‌الله صفرپور، دکتر جعفر شریفیان، دکتر یعقوب محمدیان روشن، دکتر رضا پوربهادر و دکتر الله‌وردی اکبری به عضویت هیات مدیره‌ی بیمارستان برگزیده شدند. در پی این انتخابات و با برگزاری نخستین جلسه‌ی هیات مدیره‌ی جدید در ۱۸ اسفندماه، دکتر صفرپور، دکتر پوربهادر و دکتر اکبری به‌عنوان رییس، نایب رییس و معاون مالی هیات مدیره برگزیده شدند و دکتر نصرت‌الله آصف‌پور در مقام مدیر عامل بیمارستان ابقا شد.
گفتنی است دکتر علی‌رضا کریم‌زاد حق که در سه سال گذشته ریاست بیمارستان آریا را برعهده داشت، هم‌اکنون مدیر عامل بیمارستان در حال ساخت «قائم» است.
انتخابات دوم روز ۱۱ اسفند ۸۹ برگزار شد و طی آن دکتر عبدالحسین صابر، دکتر ولی دژآباد، دکتر محمدرضا کوهساری، دکتر زین‌العابدین براتی و دکتر مهریار مشعوف با کسب آرای مورد نیاز به عضویت هیات مدیره‌ی جامعه‌ی جراحان گیلان درآمدند که پس از برگزاری نخستین جلسه‌ی هیات مدیره، دکتر صابر و دکتر دژآباد به‌عنوان رییس و دبیر این تشکل ابقا شدند.
«پزشکان گیل» ضمن تبریک به برگزیدگان این دو انتخابات، برای این همکاران عزیز در انجام وظایف محوله و به‌ویژه ارتقای کیفیت درمان استان گیلان آرزوی موفقیت می‌کند.

ایرج افشار درگذشت
۱۸/۱۲/۸۹، پزشکان گیل: ایرج افشار، تاریخ‌پژوه، نسخه‌شناس، ایران‌شناس و جهانگرد برجسته‌ی ایرانی و استاد رشته‌ی تاریخ دانشکده‌ی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران پس از یک هفته بستری در بخش مراقبت‌های ویژه‌ی بیمارستان جم درگذشت.
ایرج افشار فرزند دکتر محمود افشار یزدی (دولت‌مرد و ادیب نامدار) و متولد ۱۶ مهرماه سال ۱۳۰۴ در تهران بود و کارنامه‌ای پربار با حدود ۳۰۰ عنوان کتاب و دوهزار مقاله‌ی منتشرشده در زمینه‌های تصحیح، تالیف و ترجمه دارد که از جمله شامل «فهرست مقالات فارسی» (در ۶ جلد که مقاله‌های فارسی در زمینه‌ی ایران‌شناسی دربر می‌گیرد و طی ۴۰ سال گردآوری شده است) و «فرهنگ ایران زمین» (در ۳۰ جلد) است.
سردبیری مجلات «سخن» و «راهنمای کتاب» و ادامه‌ی انتشار مجله‌ی «آینده» (یادگار پدر)، ریاست کتابخانه‌ی ملی ایران، ریاست مرکز تحقیقات ایران‌شناسی دانشگاه تهران، ریاست کتابخانه‌ی مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران و سرپرستی بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار از دیگر سوابق فرهنگی این پژوهشگر برجسته است.
تحصیلات دانشگاهی افشار در رشته‌ی حقوق بود و قرار بود در سپتامبر ۲۰۱۱ در رشته‌ی تاریخ از دانشگاه اسکاتلند دکترای افتخاری بگیرد.

برچسب‌ها:

دیدگاه خود را بیان کنید.