پزشکان گیل

ماهنامه جامعه پزشکی گیلان

کارتون‌های پزشکی کارلوس آموریم

بدست • 18 آوریل 2018 • دسته: تیتر اول٬ هنر و پزشکی

دکتر حسام نوروزی

کارلوس آموریم (Carlos Amorim) در سال ۱۹۶۴ در ریودوژانیرو به‌دنیا آمد. همان‌جا بزرگ شد، تحصیل هنر کرد و اولین کارش را در سال ۱۹۸۴ در هفته‌نامه‌ی «پاسکیم» به چاپ رسانید. از آن زمان تا کنون کارتون و کاریکاتورهای فراوانی را در مجلات و روزنامه‌ها منتشر کرده است. او علاوه بر کارتون، به طراحی و تصویرسازی برای مجلات، وب‌سایت‌ها و دفا‌تر تبلیغاتی نیز می‌پردازد.

کارهای او برنده‌ی مسابقات متعدد و مهم کاریکاتور در دنیا همچون مسابقات بین‌المللی کاریکاتور برزیل، ژاپن، کوبا و فرانسه شده و به‌عنوان داور نیز در مسابقات متعددی حضور داشته است که از آن‌جمله می‌توان به سومین دوسالانه‌ی مسابقات کاریکاتور تهران و مسابقه‌ی عبید زاکانی ایران در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷ اشاره کرد.

آموریم در حال حاضر در برزیل کار و زندگی می‌کند. او ایده‌هایش را با مداد طراحی، سپس با قلم آهنی و مرکب دورگیری و در ‌‌نهایت با نرم‌افزار فتوشاپ رنگ‌گذاری و برای انتشار آماده می‌کند. خطوط استفاده شده در کارتون‌های او ساده‌اند. تعدد رنگ‌های به‌کار رفته در هر کار کم است اما رنگ‌ها بسیار یک‌دست و درخشان و کمتر محو شده‌اند. در آثار او طیف وسیعی از کارهای متفاوت را می‌توان دید، از جمله مجموعه‌ای در حیطه‌ی پزشکی که چند نمونه از آن را با هم تماشا می‌کنیم.

 

 

دکتر حسام نوروزی

Email: hesam_noroozi@yahoo.com

برچسب‌ها: ٬ ٬ ٬

دیدگاه خود را بیان کنید.