پزشکان گیل

ماهنامه جامعه پزشکی گیلان

تعرفه‌های پزشکی سال جدید هنوز ابلاغ نشده است

بدست • 23 آوریل 2013 • دسته: اخبار تازه٬ تیتر اول٬ خبر

۹۲/۲/۳، پزشکان گیل: با گذشت بیش از یک ماه از آغاز سال ۱۳۹۲، تعرفه‌های تشخیصی- درمانی سال جدید هنوز رسماً ابلاغ نشده است.
در حالی که وزیر بهداشت در اسفندماه اعلام کرده بود شورای‌عالی بیمه این تعرفه‌ها را براساس رشد ۱۸ درصدی در تعرفه‌های بخش دولتی و رشد ۲۹ درصدی برای بخش خصوصی تصویب کرده و به‌گفته‌ی معاون درمان وی، تعرفه‌های جدید پزشکی از اول فروردین قابلیت اجرا دارد، ظاهراً بخش‌نامه‌ی ابلاغ آن هنوز در انتظار امضای معاون اول رییس جمهور است.
گفتنی است براساس نسخه‌ی امضا نشده‌ی بخش‌نامه‌ی مورد نظر که به «پزشکان گیل» رسیده است، نرخ ویزیت سال جدید برای پزشکان عمومی ۱۲۷٫۰۰۰ ریال، پزشکان متخصص ۲۰۲٫۰۰۰ ریال، پزشکان فلوشیپ ۲۲۸٫۰۰۰ ریال، پزشکان روانپزشک و فوق تخصص ۲۵۳٫۰۰۰ ریال، پزشکان فوق تخصص روانپزشکی ۲۸۶٫۰۰۰ ریال، کارشناسان ارشد پروانه‌دار ۱۰۹٫۰۰۰ ریال و کارشناسان پروانه‌دار ۹۵٫۰۰۰ ریال است و پزشکان عمومی با سابقه‌ی بیش از ۱۵ سال کار بالینی، مجاز به دریافت ۱۵ درصد علاوه بر تعرفه‌ی فوق هستند.
در این بخش‌نامه همچنین ضریب تعرفه‌ی داخلی ۴۶٫۱۰۰ ریال، بیهوشی ۲۱۶٫۶۰۰ ریال، جراحی ۳۸۰٫۰۰۰ ریال، دندانپزشکی ۷٫۸۰۰ ریال و فیزیوتراپی ۷٫۴۰۰ ریال تعیین و برای سرجمع تعرفه‌های آزمایشگاهی، پاتولوژی و ژنتیک افزایش ۳۳ درصد و رادیولوژی افزایش ۳۵ درصد نسبت به سال ۹۱ در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها: ٬ ٬

دیدگاه خود را بیان کنید.